poniedziałek, 17 czerwca 2013

Pinterest wprowadza bardziej użyteczne piny

Przeglądając Pinterest często natrafiamy na zdjęcie jakiejś rzeczy, która się nam bardzo spodoba (przepis, mebel czy film) i chcielibyśmy dowiedzieć się o tym coś więcej (jak przygotować to danie, gdzie i za ile kupić ten mebel, gdzie przeczytać dokładne informacje o filmie).



Pinterest zauważył to zjawisko i dlatego też wprowadził bardziej użyteczne piny (Rich Pins) z dodatkową informacją w nich zawartą. Jak to dokładnie wygląda i działa?

Pinterest testując Rich Pins współpracował z wybranymi podmiotami (sklepy, blogi, firmy wielobranżowe) i wykorzystał treści z ich stron www do tego, żeby uatrakcyjnić piny.

Co znajdziemy w tych "ulepszonych" pinach?

piny produktowe (Informacja o produkcie, cenie, adresie strony sklepu w którym można go kupić. Uaktualniane każdego dnia)



Tutaj znajdziecie przykłady

- piny z przepisami (Przepisy od ulubionych blogerów i serwisów. Mamy w nich składniki, czas przygotowania, składniki, jak podać)



Tutaj znajdziecie przykłady

- piny filmowe (Oceny filmu, lista aktorów i inne interesujące informacje)



Tutaj znajdziecie przykłady

Chcecie stworzyć na swoim profilu na Pinterest Rich Pin? Tutaj macie napisane co trzeba zrobić i jakie działania developerskie podjąć, żeby piny z naszej strony www miały taki dodatkowy opis. 

Ogólnie trzeba dodać do naszej strony www specjalne meta tagi, przetestować czy wszystko działa i gdy będzie wszystko ok wszystkie nasze piny (nawet te starsze) otrzymają dodatkowe wiadomości dla fanów.

Dlaczego warto ustawić sobie ten rodzaj pinów?
- ułatwiony proces zakupowy (widać odnośnik do sklepu)
- rich pins same pobierają wiadomości z naszej strony wiec nie musimy tworzyć długich opisów produktu

Dodatkowo możliwość dodawania treści na Pinterest jest łatwiejsze na kilku aplikacjach mobilnych Behance, Brit+Co, Etsy, Fotopedia, Jetsetter, Modcloth, Snapguide, TED, The North Face, Zulily.



Źródło i Źródło2