Pinterest zauważył to zjawisko i dlatego też wprowadził bardziej użyteczne piny (Rich Pins) z dodatkową informacją w nich zawartą. Jak to dokładnie wygląda i działa?
Pinterest testując Rich Pins współpracował z wybranymi podmiotami (sklepy, blogi, firmy wielobranżowe) i wykorzystał treści z ich stron www do tego, żeby uatrakcyjnić piny.
Co znajdziemy w tych "ulepszonych" pinach?
- piny produktowe (Informacja o produkcie, cenie, adresie strony sklepu w którym można go kupić. Uaktualniane każdego dnia)
Tutaj znajdziecie przykłady
- piny z przepisami (Przepisy od ulubionych blogerów i serwisów. Mamy w nich składniki, czas przygotowania, składniki, jak podać)
Tutaj znajdziecie przykłady
- piny filmowe (Oceny filmu, lista aktorów i inne interesujące informacje)
Tutaj znajdziecie przykłady
Chcecie stworzyć na swoim profilu na Pinterest Rich Pin? Tutaj macie napisane co trzeba zrobić i jakie działania developerskie podjąć, żeby piny z naszej strony www miały taki dodatkowy opis.
Ogólnie trzeba dodać do naszej strony www specjalne meta tagi, przetestować czy wszystko działa i gdy będzie wszystko ok wszystkie nasze piny (nawet te starsze) otrzymają dodatkowe wiadomości dla fanów.
Dlaczego warto ustawić sobie ten rodzaj pinów?
- ułatwiony proces zakupowy (widać odnośnik do sklepu)
- rich pins same pobierają wiadomości z naszej strony wiec nie musimy tworzyć długich opisów produktu
Dodatkowo możliwość dodawania treści na Pinterest jest łatwiejsze na kilku aplikacjach mobilnych Behance, Brit+Co, Etsy, Fotopedia, Jetsetter, Modcloth, Snapguide, TED, The North Face, Zulily.
Źródło i Źródło2