Na początku prezentacji dowiedzieliśmy się, że Instagrama używa już 130 mln osób, to niezły wzrost od ostatnich informacji o liczbie użytkowników - było ich kilka miesięcy temu 100 mln. Następnie prowadzący przedstawił wyczekiwany przez wszystkich produkt.
Instagram wprowadził do swojej aplikacji dostępnej na iOS oraz Androida możliwość nagrywania maksymalnie 15 sekundowych filmików. Można będzie do nich dodawać filtry, tak jak do zdjęć robionych Instagramem (13 filtrów)
Dodatkowo będzie można wybierać klatkę z video, która będzie "tytułowa" dla naszego filmu a także będzie dostępna funkcja Cinema, która będzie stabilizowała obraz nakręcony telefonem.
Wprowadzenie funkcji nagrywania video jest na pewno wymierzone w coraz popularniejszą aplikację Vine, której twórcą jest Twitter. Ciekawe czy Instagram zabierze jej użytkowników, ewentualnie użytkownicy Instagrama pewnie nie będą w ogóle chcieli uruchomić Vine.
Jak będzie można użyć video w Instagramie
- dodawać krótki promo swoich produktów i usług,
- dodawanie krótkich video zza scen seriali, festiwali i innych eventów
- dodawanie video przez osoby, które są w centrum wydarzeń (np rewolucja w Turcji)
- agregowanie, dzięki hashtagom, video na dany, interesujący nas temat
Poniżej video pokazujące wszystkie możliwości nowego Instagrama
Dodatkowe statystyki na temat Instagrama:
- użytkownicy podzielili się już 16 mld zdjęć
- użytkownicy każdego dnia klikają lajki więcej niż jeden miliard razy
Źródło