piątek, 14 czerwca 2013

Facebook usuwa możliwość dodawania reklamy w wynikach wyszukiwania

Jak pisałem na początku tygodnia, Facebook będzie chciał  zmniejszyć ilość serwowanych przez siebie reklam z obecnych 27 do ok 13-14. I właśnie dzisiaj otrzymujemy informację którą reklamę "ubija" jako pierwszą. Będzie to możliwość reklamowania się w wynikach wyszukiwania.



Dlaczego? Jak powiedział pracownik Facebooka, większość firm, które wykupywała ten rodzaj reklamy to firmy promujące swoje gry czy aplikacje a serwis twierdzi, że lepsze dla nich w osiągnięciu celu (zagranie w grę, zainstalowanie jej) jest puszczenie Mobile App Install Ads oraz Page Post Link Ad.

Sponsored Search Result zostanie usunięty z Facebooka od lipca a do końca lipca użytkownicy nie będą widzieli u siebie w wynikach wyszukiwania tego rodzaju reklamy.



Ciekawe czy po wprowadzeniu dla wszystkich #hashtagów będzie można tworzyć w facebookowej wyszukiwarce reklamy.

Źródło