piątek, 3 maja 2013

Promoted Page Likes - jak jeszcze łatwiej wypromować swoją Stronę na Facebooku

Facebook zarabia głównie na reklamach. Z raportu za Q1 2013 wynika, że ok 85% tego, co zarobi przychodzi z reklam, które publikują firmy. Aby zarabiać na reklamach jeszcze więcej Facebook co jakiś czas wprowadza nowe możliwości reklamowe, które mają ułatwić promowanie tego, co publikujemy na Stronach.



Kilka miesięcy temu Facebook wprowadził opcję Promote Post/Boost Post, która umożliwia za pomocą 1-2 kliknięć promocję wybranego przez nas postu. Dzięki tej opcji możemy zwiększyć zasięg postu wybierając interesujący nas budżet, od 4 euro wzwyż.

Kilka dni temu Facebook wprowadził nową opcję promocji Strony, nastawioną na zwiększenie ilości fanów - Promoted Page Likes.

Opcja ta była już testowana wśród niektórych użytkowników w grudniu 2012, styczniu 2013 roku i przyjęła się chyba na tyle, że zostaje systematycznie wprowadzana do Stron, które mają wpisaną lokalizację i dodane zdjęcie profilowe.


Opcja ta ma zachęcić właścicieli małego biznesu do tego, żeby wypróbować możliwości reklamowe Facebooka nie wchodząc do Ads Managera, który dla niektórych osób może być narzędziem trudnym do opanowania.

Dzięki opcji "Promote Page" użytkownik może wybrać dzienny budżet na reklamę i od jego poziomu zależy do ilu użytkowników dotrze jego reklama. Możemy targetować reklamę tylko po kraju, stanie, mieście.

Po kliknięciu "Promote Page" tworzą się 3 rodzaje reklamy: standardowa reklama (Marketplace Ads) pojawiająca się po prawej stronie serwisu, Page Like Sponsored Stories, która pojawia się na desktopie i mobile oraz Page Like ads która pojawia się także na desktopie i mobile.


Wszystkie te 3 opcje reklamy mają na celu zwiększenie ilości lajków na Stronie; przyciągnąć więcej osób do polubienia Strony.



Informacje na temat Promoted Page Likes możecie znaleźć na specjalnie do tego utworzonej stronie informacyjnej a także doczytać w Help Center.

Źródło