Linia między "jawą a snem" się zaciera. Oto 15 interesujących case:
Coca-Cola
W Izraelu Coca-cola połączyła Facebook i technologię rozpoznawania twarzy i stworzyła FaceLook. Każdy z gości parku rozrywki Coca-cola musiał się zarejestrować, dodatkowo dostawał opcję żeby skorzystać z aplikacji FaceLook. Użytkownik aplikacji patrząc w kamerę standu mógł sobie opublikować zdjęcie lub post patrząc tylko w kamerę (ona rozpoznawała jego zdjęcie profilowe na Facebooku i sprawdzała zgodność)
C&A
W Brazylii producent odzieży chciał pomóc osobom nie mogącym zdecydować się na to, który produkt kupić. Stworzył więc specjalne przebieralnie, które wyświetlały ilość lajków jakie otrzymał dany produkt od fanów na Facebooku. Wchodząc do sklepu klienci mogli zobaczyć jaki produkt jest najbardziej lubiany i zdecydować się na jego zakup.
BHH Asia Pacific
Telewizja promująca reality show "Can You Serve" stworzyła automat do napiwków uruchamiany za pomocą wirtualnych lajków na Facebooku. Automat o wymiarach 3x3 m wypełniony był 10.000 monetami o nominale 1$. Gdy ktoś kliknął w facebookowej aplikacji "Lubię to", moneta wypadała, przechodziła specjalny, związany z kuchnią mechanizm i wpadała do specjalnego pojemnika. W ciągu akcji zebrano prawie 2500 klików/dolarów i była ona przekazywana uczestnikowi, który otrzymał najwięcej głosów publiczności na najlepszą obsługę.
BOS Ice Tea
W Kapsztadzie stworzono automat z napojami, który dawał darmową ice tea kiedy tylko do niego tweetnęliśmy (#bostweet4t).
Armia Szwecji
Chcąc zachęcić obywateli do tego, żeby aplikować na 1500 stanowisk pracy w armii. Stworzyli oni kampanie, w której chcieli przyciągnąć uwagę mieszkańców Sztokholmu. Opierała się ona na potrzebie pomagania innym - do specjalnej kabiny na max godzinę wprowadzany był ochotnik. Nie miał on kontaktu ze światem rzeczywistym. Uratować mógł go tylko inny człowiek, który dobrowolnie zdecydował się na zmianę i siedzenie samemu w kabinie. Zobaczcie jakie ta akcja miała rezultaty:
KLM Live Reply
KLM jest znany ze swoich bardzo interesujących działań w social media. Ta kampania miała na celu pokazanie, że KLM odpowiada na każdy tweet w ciągu max 1h. Odpowiedź KLM była publikowana przez pracowników KLM za pomocą billboardów.
Tesco
W Południowej Korei Tesco opublikowało w metrze ofertę. Przy produktach były kody QR, które zapracowani mieszkańcy mogli zeskanować i w ten sposób zrobić zakupy.
ORANGE
Operator komórkowy wykorzystał technologię RFID do tego, by wypromować sponsorowany przez nich wydarzenie Roxy Pro. Dzięki opaskom RFID i połączonym do nich kontem Facebookowym, osoby, które były na evencie mogli meldować się na nim a także dzielić się zdjęciami z wydarzenia.
T-mobile
Znana z telewizyjnej kampanii reklamowej akcja, w której popularna gra Angry Birds została przeniesiona do rzeczywistości;)
Heineken
Na jednym z festiwali muzycznych Heineken każdemu z użytkowników dał indywidualny kod QR. Uczestnicy wydarzenia mogli zeskanować kod osoby, która im się spodobała, żeby zobaczyć co ją interesuje i móc łatwiej zagadać na wspólny temat.
Czytanie w myślach
Kampania mająca na celu uświadomienie, żeby dbać na serwisach społecznościowych o bezpieczeństwo, prywatność. Jeżeli nie będziemy o tym pamiętać to obcy nam ludzie mogą się dowiedzieć o nas "interesujących" rzeczy: imiona i nazwiska wszystkich z rodziny, zainteresowania, co i za ile ostatnio kupiliśmy a nawet numer karty kredytowej. Warto obejrzeć film.
Mellow Mushroom
Sieć pizzerii dosłownie wzięła sobie do serca to, że ludzie obserwują ich na Twitterze. Niektórzy z nich byli obserwowani przez maskotkę sieci pizzerii. Trochę bym się zdziwił jakby takie "coś" za mną chodziło;)
Mercedes-Benz
Producent samochodów postanowił zorganizować wyścig 4 osób w samochodach Mercedes. Zaprosił zainteresowanych do zgłaszania się do konkursu. Gdy wybrał 4 osoby przedstawił zamysł akcji: ścigające się po kraju samochody miały być napędzane... tweetami. 4 tweety to równowartość 1 mili. Zobaczcie filmik aby przekonać się ile tweetów wysłano, gdzie samochody dojechały;)
Mercedes-Benz Tweet Race from thepixel on Vimeo.
KLM
W kampanii osoba, która miała lecieć samolotem KLM mogła wejść sobie do specjalnego serwisu i zalogować się pokazując dane z Facebooka lub LinkedIn a także zobaczyć kto siedzi obok. Dzięki temu lot mógł być przyjemniejszy i owocować w poznanie osób, które mogły przerodzić się w przyjaźń lub pomóc w interesach;)
Obermutten
Ta mała wioska w Szwajcarii wymyśliła kampanię, która doprowadziła do tego, że zaangażowanie na jej facebookowej Stronie było większe niż na Stronach Lady Gaga czy Justina Biebera.
Co zrobili? Profil każdej osoba, która polubiła Stronę Obermutten mógł znaleźć się na rzeczywistej, drewnianej tablicy umieszczonej w wiosce. Zobaczcie to:
To tylko kilka z interesujących kampanii łączenia online i offline. A czy Wy macie jakieś swoje ulubione kampanie łączenia tych dwóch światów?
Źródło