poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Facebook już wkrótce wprowadzi nowy wygląd Ads Managera!

Ads Manager to podstawowe narzędzie do tworzenia reklam na Facebooku. Z tego co wiem, jeszcze niewiele osób korzysta namiętnie z Power Editor - dodatku do Chrome, który umożliwia bardziej profesjonalne zarządzanie reklamami na Facebooku.



W zeszłym tygodniu Facebook poinformował nas, że będzie wprowadzał zmiany do Ads Managera. Zmiany mają na celu łatwiejsze monitorowanie rezultatów kampanii. Co dokładnie to oznacza:

Głównym celem Ads Managera jest to, żeby dać firmom wgląd w to, czy przeprowadzane przez nich kampanie reklamowe pomagają osiągnąć założone przez nich cele. Najnowsze zmiany mają na celu jeszcze bardziej to ułatwić.



W zależności od firmy, są różne cele kampanii reklamowych na Facebooku: polubienie strony, zwiększenie zaangażowania pod postem, zainstalowanie aplikacji czy zapisanie się na wydarzenie. 
Teraz, tworząc reklamę na Facebooku, będziemy mogli wybrać sobie pożądane działanie użytkownika Facebooka. Te informacje będą jeszcze bardziej widoczne w podsumowaniu kampanii reklamowej na Facebooku. 
Przykładowo, jeżeli reklamodawca określi, że dzięki kampanii chce zdobyć więcej polubień Strony, w podsumowaniu będziemy wyraźniej widzieli ilość "lajków" jaką zdobyliśmy a także średni koszt "lajka".


Także łatwiej będzie nam ocenić zwrot inwestycji z kampanii na Facebooku (ROI) - jeżeli reklamodawca będzie prowadził kampanię, która ma zachęcić do wejścia na jego stronę www i wykonania określonego działania (musi je trackować) będzie w Ads Managerze widział dokładnie "Koszt per konwersja".

Dodatkowo w nowym Ads Managerze będziemy mieli:
- uproszczenie metryk dotarcia (zasięg kampanii może być jeszcze łatwiej oceniony z potencjalnym dotarciem dzięki przeniesieniu statystyk w jedno miejsce)


- lepsza analiza zakończonych kampanii (pokazywanie danych z ostatnich 28 dni po zakończeniu kampanii)



A tutaj dokument, w którym Facebook dokładnie opisuje zmiany, które wprowadzi do Ads Managera:




Źródło