Poniżej przedstawiam 10 akcji, które mogą jeszcze bardziej zachęcić swoich klientów do zameldowania się, podzielenia się meldunkiem na Tablicy na Facebooku i wypromowania miejsca wśród znajomych:
Londyn 2012
Podczas Olimpiady Foursquare stał się nieoficjalnym przewodnikiem po mieście dla osób, które odwiedziły Londyn - wydarzenia w im opublikowane pomagały zorientować się jakie wydarzenia się rozgrywają i gdzie.
Stronę Londyn 2012 obserwowało ponad 80.000 osób, które aktywnie korzystały z porad przez nią publikowanych.
Coca-cola
Firma zorganizowała interesującą akcję, w której główną nagrodą było dotacja 100.000$ na rzecz najpopularniejszego w USA parku. Każda osoba, która odwiedziła park i zameldowała się za pomocą Foursquare uzyskiwała dla parku 100 punktów. Na koniec akcji park, który zdobył najwięcej punktów wygrywał nagrodę główną.
Starbucks
(RED) to organizacja, która ma na celu walkę z rozprzestrzenianiem się wirusa HIV. Razem ze Starbucks zorganizowali oni kampanię w której za każde zameldowanie się wykonane w USA i Kanadzie Starbucks przekazywał (RED) 1$ aż do poziomu 250.000 $. Sumę tę osiągnięto zaledwie w... 8 dni.
The History Channel
Kanał o tematyce historycznej wykorzystał Foursquare do nauczania swoich widzów na temat ważnych miejsc związanych z historią Ameryki i Anglii. Robili to poprzez dostarczanie kontekstowych porad dla osób, którzy zameldowali się w pobliżu np. ważnego dla historii kraju miejsca.
W ciągu miesiąca Strona zyskała ponad 20.000 obserwujących.
The Power of Foursquare
Prezentacja z 2011 roku na temat Foursquare. Może statystyki są już lekko archaiczne, ale za to znajdziecie kilka case, które na pewno Was zainspirują;)
Turkcell
Serwis Foursquare został wprowadzony po turecku w lato. Wykorzystał to największy turecki operator Turkcell, który wprowadził swoją unikatową odznakę. Aby ją otrzymać trzeba było zacząć obserwować Turkcell na Foursquare i klikać na miejsca, które rekomendował. Dodatkowo Turkcell oferował 30% tańsze akcesoria do telefonów w wybranych sklepach w kraju.
Turkcell Foursquare Case Study (English) from PURE NM on Vimeo.
Domino's Pizza
Brytyjski oddział pizzerii postanowił nagrodzić lojalnych klientów za pomocą specjalnej oferty przeznaczonej dla osób, które meldowały się w pizzerii. Akcję zapoczątkowano w Liverpoolu - mayor otrzymywał raz w tygodniu wybraną pizzę za darmo. Kampania rozprzestrzeniła się na wszystkie 600 pizzerii w UK i wygenerowała ponad 9,600 meldunków i dotarła do ponad 200.000 użytkowników Foursquare.
Coke Machine Fairy
Kolejna interesująca kampania z wykorzystaniem Foursquare a przeprowadzona przez Coca-cola - tym razem oddział w Australii. W wybranych automatach z coca-colą meldowała się... wróżka;) Informowała o tym na Twitterze albo na Foursquare. Kto pierwszy docierał do miejsca otrzymywał nagrodę. Zresztą zobaczcie sobie case z tej akcji:
The Coke Machine Fairy from Will Miles on Vimeo.
Pepsi Max
Pepsi na SXSW przygotowało bardzo fajną akcję - wszystkim użytkownikom Foursquare, którzy obserwowali rapera Big Boy i zameldowali się na SXSW oferowali odznakę "Golden Ticket". Umożliwiała ona wejście za darmo na koncert rapera odbywający się podczas SXSW. Ponad 2400 osób odblokowało odznakę i ponad 2000 z nich przyszło na koncert rapera.
Fast Company
Agencja Fast Company otrzymała tytuł "Most Innovative Company". Aby to uczcić, stworzyła na Foursquare odznakę "BIG IDEA". Aby ją otrzymać użytkownik musiał zameldować się w dwóch, z długiej listy, miejscach związanych z firmą. Ponad 17.000 osób odblokowało odznakę i ponad 60.000 osób zaczęło obserwować Fast Company. Niezły wynik.
Zainteresowanych Foursquare zachęcam także do odwiedzenia i śledzenia serwisu aboutfoursquare.com, w którym publikowane są nowości związane z Foursquare, case z jego wykorzystaniem.
Źródło