środa, 20 marca 2013

Facebook 2012 - interesujące marketingowe fakty

Socialbakers w ciągu całego 2012 roku przeprowadziło wiele interesujących badań pokazujących jak działa Facebook, jakie treści się klikają, udostępniają, jakie jest średnie zaangażowanie na facebookowych Stronach, jakie jest zaangażowanie.


Poniżej znajdziecie wiele interesujących wyników badań, polecam spojrzeć, bo mogą pozwolić zrozumieć niektóre kwestie związane z obsługą Stron na Facebooku.

1 Firmy na Facebooku publikują zdjęcia
Na Facebooku Strony publikują najczęściej wpisy ze zdjęciem, linki, same treści i video

Monitoring w sierpniu:
Monitoring w grudniu:
2 Zdjęcia są najbardziej virusującymi typem postów na Facebooku
Treści, które opublikowała Strona a były następnie najbardziej udostępniane to wpisy ze zdjęciami. Warto wiec dodawać interesujące zdjęcia;)


3 Przeciętny użytkownik Facebooka lubi 36 Stron
Średnia ilość Stron, które użytkownik Facebooka lubi wzrosła w przeciągu 3 lat. W październiku 2009 roku średni użytkownik Facebooka lubił 4,5 Strony a w październiku 2012 było to już 36,7.

4 Przeciętny administrator publikuje w miesiącu 36 postów na obsługiwanej Stronie
W 2012 roku administratorzy opublikowali 5x więcej treści niż rok wcześniej. Więcej treści na Tablicy wpływa na to, że mniej ich zauważymy - Facebook wprowadził pewnie przez to Promoted Post.


5 Zaangażowanie koreluje z dotarciem
W zależności od wielkości Strony organicznie docieramy do:


6 Azja i Brazylia to najszybciej rosnące regiony na Facebooku
Brazylia to kraj, w którym najszybciej przybywa nowych użytkowników Facebooka. W 2012 roku ilość użytkowników wzrosła o prawie 30 mln.


7 FMCG - najszybciej rosnący przemysł na Facebooku
Spośród 14 porównywanych branży na Facebooku okazało się, że najwięcej nowych Stron tworzą firmy z sektora FMCG