poniedziałek, 18 marca 2013

Blogerzy wpływają na decyzje zakupowe bardziej niż serwisy social media

Zastanawiasz się nad tym, jak wpłynąć na decyzję zakupowe swoich Klientów, potencjalnych Klientów?


Wydany właśnie raport Technorati Digital Influence Report pokazuje, że "konsumenci spoglądają na blogi, gdy mają podjąć decyzję zakupową". Jakie inne interesujące informacje można znaleźć w raporcie? Zapraszam do dalszej lektury:

1 Blogi wpływają na decyzje zakupowe konsumentów
Blogi są trzecim źródłem jeżeli chodzi o wpływanie na decyzje zakupowe. Konsumenci powiedzieli, że cenią bardziej blogi niż Twittera i Facebooka gdy chodzi o ustalanie ich zdania o produkcie i motywowania decyzji zakupowych.
Wg konsumentów blogerzy są szczerzy w swoich opiniach produktów i usług. Dzięki mówieniu zarówno o pozytywnych jak i negatywnych stronach produktu/usługi stają się zaufanym źródłem opinii.

2 Konsumenci twierdzą, że mniejsze społeczności są bardziej wpływowe


Nie zawsze trzeba realizować kampanii na największych blogach. Pewnie działania będą miały większe dotarcie ale nie zawsze przyczynią się do pożądanego rezultatu. Sam miałem taki przypadek, gdy artykuł sponsorowany w dużym blogu był mniej widoczny, było z niego mniej rejestracji niż z mniejszego tematycznego blogu.
Zaufanie wpływa na podejmowanie działania a popularność nie zawsze przekłada się na zaufanie. Niekiedy nasze działania mogą lepiej sprawdzić się na blogu, który zyskał zaufanie wśród swojej małej społeczności kilkunastu tysięcy miesięcznych użytkowników bloga.

3 Marki polegają na Facebooku gdy chcą wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów


Mimo, że firmy przeznaczają na działania social media ok 10% swojego budżetu digitalowego to 57% z tej kwoty idzie na Facebooka. Na Facebooku jest najwięcej rozmów, tam mówi się najczęściej, więc wiadomo, że trzeba inwestować właśnie w ten serwis. Nie warto skupiać się oczywiście tylko na reklamach na Facebooku ale oferować interesujące treści, które zachęcą internautów do kliknięcia "lubię to" i skomentowania.

4 Influencerzy prowadzą blogi
Jak wynika z badania 85% influencerów prowadzi swojego bloga. Jeżeli zyskamy zaufanie jako blogerzy to będziemy mogli doradzać internautom co kupić, gdzie pójść dzięki temu, ze poszukują oni "zaufanych cyfrowych przyjaciół".
Aby stać się zaufanym źródłem trzeba tworzyć interesujące informacje na bloga i dzielić się nimi poprzez serwisy social media.

5 Marki i influencerzy mierzą sukces inaczej


Dla firmy sukcesem jest zwiększenie zaangażowania na Facebooku, Twitterze i stronie www a dla blogerów to odsłony strony, postu na temat danego produktu, usługi.
Blogerzy zachęcają użytkowników internetu do wejścia na ich blog, miejsce, w którym mogą zyskać zaufanie internauty i dlatego sukces dla nich jest mierzony ilością osób czytających treści.

6 Gdzie można znaleźć influencerów?


Jak wydać z powyższej infografiki najpopularniejszy jest Facebook a następnie Twitter. LinkedIn, YouTube oraz Google + także dobrze sobie radzą.

7 Gdzie można znaleźć marki?


Marki upodobały sobie Facebook - ponad 91% z nich ma tam konto. Następnie Twitter i YouTube. Pozostałe serwisy nie są już tak bardzo popularne, choć zwraca uwagę fakt, że Google + zostało wyprzedzone nawet przez Instagram.

8 Marki i influencerzy mają inne postrzeganie wpływu
Firmy chcą połączyć się dzięki social media zawsze z "właściwymi osobami". Twierdzą, że efektywny influencer może zwiększyć rozgłos kampanii produktu, usługi za pomocą word of mouth.

Problemem jest to, jak marki oceniają wpływ. W USA firmy najczęściej korzystają z comScore czy rankingów Nielsena aby wyłonić influencera, ale nie jest to zbyt dobre. W procesie wyboru wpływowego bloga warto pamiętać, że to, że ktoś jest popularny nie znaczy, że sprawdzi się w naszej kampanii (dotarcie vs. wpływ). Warto wyszukać blogera, który pisze na tematy Cię interesujące i ma dobry kontakt ze swoją oddaną publicznością.

Źródło