sobota, 9 lutego 2013

Profil klienta internetowego - kto jest fanem e-zakupów?

Polak dobrze wykształcony, przed 30. rokiem życia, mieszkaniec dużego miasta, pracujący i pozostający w związku - to profil przeciętnego konsumenta internetowego.


Najwięcej osób, które decydują się na zakupy przez Internet, to jednocześnie stali użytkownicy sieci, będący online codziennie lub prawie codziennie. Z minimalnie mniejszą częstotliwością, bo kilka razy w tygodniu, w sieci surfuje co ósmy e-konsument. Tylko 6 proc. deklaruje, że korzysta z Internetu rzadziej.
Co trzeci klient internetowy pochodzi z południowych regionów Polski, a niemal co czwarty zamieszkuje w centrum kraju.

Wirtualne półki przeszukują w równej mierze obie płcie - na zakupy internetowe wybiera się 50 proc. mężczyzn i tyle samo kobiet. Większość e-konsumentów to osoby żyjące
w związku małżeńskim lub partnerskim, co deklaruje aż 55 proc. badanych.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej zapraszam do obejrzenia poniższej infografiki:

Oto wyniki badań


Źródło i większy rozmiar infografiki