środa, 31 października 2012

Dlaczego decydujemy się polubić Strony na Facebooku?

Ponad połowa (61%) użytkowników Facebooka korzysta z fanpage'ów firm/marek.


Głównym powodem użytkowania fanpage'a jest chęć wyrażenia sympatii w stosunku do danej marki/ firmy. Dopiero na dalszych miejscach znajdują się: dostęp do promocji czy konkursów.
Największa grupa użytkowników Facebooka korzysta z maksymalnie 20 fanpage'ów firm/ marek (77%). Ponad połowa użytkowników fanpage'a firm/ marek, który "zalajkowali" znalazła go sama (54%), w przypadku 27% osób fanpage został udostępniony przez ich znajomych, zaś 19% twierdzi, że nie wie, w jaki sposób stało się fanem danej marki.

Głównym powodem "zalajkowania" danego fanpage'a jest chęć podkreślenia, że się daną markę/ firmę lubi. Jest jednak grupa osób (27%), które "zalajkowały" fanpage wyłącznie dlatego, że był to warunek wzięcia udziału w ciekawym konkursie.


Fanpage jest istotnym kanałem komunikacji z klientami, gdyż 90% fanów danej marki/ firmy na Facebooku czyta - regularnie bądź nieregularnie - zamieszczane na fanpage'u treści. Respondenci nie są jednak skłonni rozpowszechniać dalej informacji zamieszczanych przez ich ulubione firmy/ marki: połowa osób twierdzi, że rzadko rozpowszechnia materiały zamieszczane na fanpage'ach, zaś 33%, że nie rozpowszechnia ich nigdy. Pozostali (17%) często rozpowszechniają treści z fanpage'ów.


Respondenci pozytywnie oceniają obecność marek na Facebooku i są aktywni w zakresie wypowiadania się na ich temat: 58% z nich w jakikolwiek sposób wypowiada się na temat danej marki/ firmy, z czego 37% wypowiada się zarówno pozytywnie jak i negatywnie, 19% wyłącznie pozytywnie, zaś 2% wyłącznie negatywnie.

Użytkownicy Facebooka pozytywnie oceniają sposób prowadzenia stron firmowych - tylko 12% ma negatywne zdanie na ten temat: twierdzą, że fanpage jest rzadko aktualizowany (7%), zaś informacje otrzymywane od firm są nieprzydatne (5%).

Źródło