poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Reklamy na mobilnym Facebooku widziane tylko przez 3%-13% użytkowników.

Nowe badania przeprowadzone przez Eyetrackshop, firmę badającą internautów metodą eyetrackingu (sprawdza jak użytkownicy na Facebooku postrzegają reklamy) miało na celu pokazanie jak dana treść odbierana jest przez użytkowników na komputerze, na iPhone, i iPad.


Co się okazało, po analizie danych?
Użytkownicy smartfonów zwracają uwagę na reklamy najmniej – tylko 3%-13% z nich widziało/zauważało reklamę na mobilnej wersji Facebooka.
Na tabletach, pewnie dzięki temu, że mają one większy wyświetlacz, reklamy były widoczne przez 18% użytkowników, dodatkowo spędzili oni także 29% więcej czasu oglądając je.
Na desktopach po zmianie Stron na Timeline, użytkownicy bardziej zwracają uwagę na reklamy - najpierw patrzą na górę Strony oraz na panel po lewej stronie Tablicy a następnie na reklamy po prawej stronie Tablicy.