Co wynikło z analiz a może pomóc administratorom w towrzeniu bardziej
angażującej treści:
Pisz krótko i na temat
Istnieje negatywna korelacja między długością posta a zaangażowaniem
pod nim – im dłuższy post tym mniejsze zaangażowanie. Posty pomiędzy 1 a 80
znakami mają o 27% wyższe zaangażowanie niż pozostałe, dłuższe posty.
Nie używaj skracaczy linków
Analizując posty z linkiem zauważono, że dodając pełny link mamy 3 razy większe zaangażowanie niż
gdybyśmy dodali skrót. Możliwe, że ludzie nie wiedzą dokąd zostaną przeniesieni
i wolą nie klikać w link.
Najlepszy czas na dodanie posta
Około 60% postów na analizowanych Stronach było dodawanych między 10
rano a 16 co ozbacza, że marki są najbardziej aktywne w czasie godzin pracy. Po
godzinie 16 zmniejszyła się ilość publikowanych postów. Jednak z badań wynika,
że marki dodające posty poza godzinami pracy – wcześnie rano oraz na
zakończenie dnia pracy i w nocy mają zaangażowanie o ok 20% większe niż
średnia.
Najlepszy dzień na dodanie posta
86% Stron dodawało posty od poniedziałku do piątku. Największe
zaangażowanie odnotowywano w czwartki i piątki (+ 18%) – pewnie z okazji końca
tygodnia (happiness index).
To, kiedy warto publikować posty zależy też od gałęzi przemysłu:
Rozrywka
Ludzie są najbardziej aktywni w dni od piątku do niedzieli ale marki
nie wykorzystują tego i nie dodają postów w te dni.
Media
Sobota i niedziela to dni z największym zaangażowaniem, ale marki nie
wykorzystują tych dni. Lepiej nie dodawajmy postów w poniedziałek bo wtedy jest
najmniejsze zaangażowanie (wszyscy postują w poniedziałek i trudno jest skupić
uwagę użytkownika)
Handel detaliczny
Warto dodawać posty w niedzielę, gdyż zaangażowanie w ten dzień jest
najwyższe
Motoryzacja
Największe zaangażowanie jest w niedzielę, ale marki tego nie
wykorzystują i tylko 8% z nich dodaje w tym czasie posty.
Biznes i finanse
Największe zaangażowanie mają posty publikowane w środę i czwartek.
Moda
Największe zaangażowanie mają posty publikowane w czwartek. Dużo mniejszenie zaangażowania zaobserwować można w piątek i w dni weekendowe.
FMCG
Największe zaangażowanie jest pod postami publikowanymi w środku
tygodnia, wtorek i środa oraz w niedzielę.
Beauty
Czwartek to dzień w którym jest największe zaangażowanie pod dodanym
postem.
Sport
Niedziela to najlepszy czas na dodawanie angażujących treści ale tylko
ok 10% Stron wykorzystuje to w swoich działaniach.
Travel
Czwartek i piątek to dni z najwyższym zaangażowaniem pod publikowanymi
postami. Najmniej siędzieje w weekend.
Zachecanie użytkowników do działania
Aby mieć pod postem dużo lajków po prostu poproś o nie. Bezpośrednia
prośba działa najlepiej.
Aby użytkownicy dodawali komentarze zadaj bezprośrednie pytanie i
poproś o odpowiedź. Niech dodadzą posta, komentarz albo powiedzą coś od
siebie. Fani będą słuchać i odpowiedzą komentując.
Aby mieć pod postem dużo lajków
Można używać słów takich jak: polub, zobacz, dodaj post, sprawdź,
skoemntuj, kliknij, odwiedź, powiedz nam, podziel się, zobacz
Aby mieć dużo komentarzy
Używaj takich słów jak: skomentuj, powiedz nam polub, dodaj, podziel
się, kliknij, obejrzyj, odwiedź, zobacz, zamów.
Zadawaj pytania
Dodawaj na końcu posta pytanie – dzięki temu wpisy mają o 15% wieksze
zaangażowanie niż posty bez pytania. Nie pytaj „dlaczego”, pytaj „gdzie”, „kiedy”, „czy”
Podsumowanie
Facebook staje się centrum działań marketingowych i komunikacyjnych dla
wielu firm. Ważne jest, żeby wiedzieć co sprawia, że zaangażowanie na Stronach
na Facebooku jest większe. Warto sprawdzić czy porady dotyczące dodawania
postów w konkretne dni wg. gałęzi przemysłu wpłynie na zwiększenie
zaangażowania. Pisać trzeba też jak najbardziej wprost, zachecając fanów do
wykonania jakiegoś działania.
Wiadomo, że badania są amerykańskie i nie należy czerpać z nich bez
zastanowienia ale dzięki nim potwierdziło mi się też kilka sposobów na
zaangażowanie fanów które już wcześniej „podejrzewałem”.