środa, 26 października 2011

Co zrobić aby angażować większą ilość fanów na swojej facebookowej Stronie?


Jak podkreśla na każdym kroku Facebook „Strony na Facebooku są po to aby łączyć ze sobą ludzi”. Aby prowadzone przez nas Strony dobrze realizowały to zadanie musimy skupić się na jakości publikowanej treści. Musi ona być na tyle angażująca żeby fani chcieli ją komentować, lajkować i dzielić się nią ze znajomymi.

Oto 13 zasad, które pomogą pisać bardziej angażujące posty:

1 Publikuj zwięzłe treści
Tablica fana  wypełniona jest wieloma informacjami a fan ma ograniczony czas, żeby przeczytać co na niej się znajduje. Warto, żeby nasze posty były tak krótkie jak to tylko możliwe. Najlepiej ok. 100-250 znaków (mniej niż 3 linijki tekstu). Takie posty, dzięki temu, ze szybciej można je przeczytać, dostają ponad 60% więcej „Lubię to”, komentarzy, udostępnień, niż posty z ponad 250 znakami.

2 Do postów dodawaj zdjęcia i pliki video
Posty, do których dodane jest zdjęcie lub plik video przyciągają bardziej uwagę niż gdy publikowany jest tylko sam tekst. Posty, które zawierają album ze zdjęciami, zdjęcie lub video generują odpowiednio ok. 180%, 120% i 100% większe zaangażowanie, niż post bez tych elementów.

3 Dodawaj posty regularnie
Fani będą angażowali się w Twoje posty jeżeli będziesz się im ciągle przypominał. Dodawaj posty regularnie – jeżeli masz wiele interesujących treści to codziennie, ewentualnie 2-3 razy w tygodniu. Wszystko zależności od tego czym zajmuje się Twoja firma (restauracja publikuje nowe menu, telekom nowe oferty, klub piłkarski najnowsze wydarzenia)

4 Poproś o opinię swoich fanów
Nasza strona powinna być miejscem, gdzie toczą się rozmowy między firmą i fanami. Zadawaj fanom pytania, szukaj możliwości aby poczuli się, że mają wpływ na podejmowaną przez Ciebie decyzję, użyj Strony jako miejsca do zbierania informacji zwrotnej o swoim produkcie.

5 Zadawaj Pytania
Używaj opcji „Pytania”. Dzięki zadawaniu pytań możesz np. poprosić fanów o pomysł lub zebrać informacje na temat tego, jak ulepszyć swój biznes. Fani mogą wybierać z proponowanych przez Ciebie odpowiedź lub dodać też swoją opcję. Dzięki użyciu Pytań na pewno polepszą Ci się statystyki zaangażowania fanów.


6 Staraj się zachęcać do dokończenia zdania
Jeżeli chcesz dać fanom bardzo prostą możliwość zaangażowania się w to, co piszesz, poproś ich o to, żeby dokończyli Twój wpis. Ten typ wpisu jest dobry/użyteczny gdy chcesz skłonić ludzi, żeby mówili o specyficznych elementach Twoich produktów, np. czy lubią go, którego najbardziej, jak go używają itp. Post, który zachęca do dokończenia generuje ok. 90% więcej zaangażowania fanów niż zwykły post.


7 Daj swoim fanom dostęp do ekskluzywnych informacji
Jako nagrodę za polubienie strony daj swoim fanom możliwość skorzystania z ekskluzywnych ofert czy niespotykanych informacji. Pomyśl o poinformowaniu o nowym produkcie na Facebooku wcześniej niż gdziekolwiek indziej, daj fanom wcześniejszy dostęp do wyprzedaży, dodawaj ekskluzywne zdjęcia z wydarzeń na swojej Stronie.

8 Nagradzaj swoich fanów ofertami i dodatkowymi korzyściami
Nie używaj Strony tylko do promocji aktualnych obniżek skierowanych do wszystkich – zorganizuj na Stronie także oferty tylko dla Twoich fanów. Możesz rozdać kody/kupony z kodami, linkować do niektórych promocji, stworzyć ofertę ograniczoną czasowo.

9 Pisz o interesujących rzeczach
Twoi fani będą bardziej chętni do angażowania się z Twoją Stroną, gdy będziemy mówili na niej także o tematach, które są już w ich głowach (np. aktualne wydarzenia z kraju i ze świata)

10 Używaj lokalizacji, jeżeli publikowanie postu tego wymaga
Niekiedy wpisy mogą być odpowiednie tylko dla niektórych z Twoich fanów (np. osób mieszkających tylko w Warszawie, tylko w Łodzi). Użyj funkcji geo targetowania by mieć pewność, że wiadomość będzie widoczna tylko dla wybranych osób.


11 Zachęcaj fanów do udostępniania treści
Zachęćmy też fanów do kliknięcia przycisku „Udostępnij” pod naszym wpisem. Dzięki temu o tym, co piszemy dowiedzą się znajomi naszych fanów i możliwe, że także i oni dołączą do grona lubiących naszą Stronę.

12 Publikuj takie treści, jakie chcą Twoi fani
Dzięki nowym statystykom możemy dowiedzieć się jakiego rodzaju treści podobają się fanom najbardziej. Czy to tylko wpis, wpis + zdjęcie, wpis + video a następnie wykorzystywać często takie właśnie zestawienia do serwowania treści, które użytkownicy lubią najbardziej.


13 Wspieraj swoje działania reklamami
To, co piszesz nigdy nie będzie widziane przez wszystkich Twoich fanów (dzięki temu, że Facebook pokazuje na naszej Tablicy tylko Strony i osoby z którymi najczęściej wchodzimy w interakcję). Aby zwiększyć ilość osób, które widzą nasze wpisy warto skorzystać z reklam np. Sponsored Stories w której promujemy ostatni opublikowany przez nas post – dzięki czemu nasi fani mogą przypomnieć sobie o naszej Stronie, kliknąć „Lubię to” lub skomentować i dzięki temu znowu otrzymywać nasze wpisy na swoją Tablicę.


Podsumowanie
Mam nadzieję, że wszystkie lub chociaż niektóre z opublikowanych tu zasad przydadzą się Wam – administratorom Stron i pomogą w obsłudze a także w zwiększeniu poziomu zaangażowania fanów.


Źródło
poradnik Facebooka
własne obserwacje