środa, 3 kwietnia 2013

Niestandardowe wykorzystanie Augmented Reality. Top 10

Działania AR (Augmented Reality) są coraz częściej wykorzystywane do tego, aby pokazać produkt czy usługę w nowy sposób. Dzięki temu, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów i mogą sobie one ściągnąć odpowiednią aplikację AR jest wykorzystywane 



Kampanii jest więcej niż 10 - 14, ale Top 10 lepiej brzmi i wygląda niż Top 14;) Także zapraszam do zapoznania się z poniższymi kampaniami:

Volkswagen
Aby wypromować w Honk Kongu Golfa na energię elektryczną Volkswagen stworzył kawiarnię, w której pokazywał ile kilometrów przejedzie nowy Golf wykorzystując dzienny pobór różnych sprzętów - lodówki, Maca, blender.



Goertz
Niemiecki sklep z odzieżą i dodatkami stworzył aplikację na MS Kinect za pomocą której umożliwiał przymierzenie butów. Jeżeli komuś podobało się to, jak wygląda w butach, mógł je kupić.



Starbucks
Aby świętować Walentynki Starbucks zorganizował kampanię z wykorzystaniem AR - na specjalnych kubkach można było zobaczyć specjalną animację. Użytkownicy mogli przesłać wiadomość swojej ukochanej osobie i na przykład dodać eGift, żeby obdarowani mogli zakupić sobie kawę.



Volvo
Na targi w Genewie Volvo stworzył aplikację, która prześwietlała ich model V40. 
Użytkownicy smartfonów i tabletów mogli obejrzeć model w opcji 360 stopni, zobaczyć wnętrze i opcje technologiczne dostępne w V40.

 

ASOS
Sklep z odzieżą użył AR do tego, aby ożywić swoją sklepową gazetkę, katalog. Najeżdżając smartfonem na wybrane zdjęcie można było obrócić je o 360 stopni i wybrać sobie, kupić element ubrania, który się nam spodobał.



BBC Frozen Planet
W New Jersey, Illinois i Kalifornii BBC użyło AR do tego, żeby przenieść mieszkańców w zimniejsze rejony - na biegun północny. Na miejscu mogli wchodzić w interakcje z tamtejszymi zwierzętami - pingwinami, misiami polarnymi.

 

Mercedes-Benz
Producent samochodów wykorzystał AR do tego, żeby przybliżyć czytelnikom gazety, w której zamieścili specjalny katalog, wybrane modele samochodów. Użytkownik po uruchomieniu aplikacji i najechaniu na katalog mógł przyjrzeć się modelowi auta i spersonalizować go pod swoje gusta.



Wybory w 2012

Aplikacja stworzona chyba przez najpopularniejszą firmę AR - Blippar. Najeżdzając smartfonem na banknot 5$ lub dowolne zdjęcie Obamy był angażowany w działania kampanii reelekcyjnej.



Jameson Irish Whiskey
Jameson w Australii uruchomił kampanię, w której każdy kto najechał smartfonem na butelkę Whiskey uruchamiał aplikację konkursową.



Nokia & Angry Birds
W Australii Nokia wykorzystała AR do promocji swojego nowego telefonu. Użytkownik wstępując na specjalną matę otrzymywał możliwość kopania ptaszkami znanymi z gry Angry Birds i rozbicia ich o ekran. Mogli wziąć udział także w wirtualnym tańcu.



IKEA
Do swojego katalogu 2013 Ikea dodała trochę działań AR. Najeżdżając smartfonem na katalog klienci mogli zobaczyć dodatkowe elementy związane z oferowanymi produktami - filmy video, galerie foto.



HolitionAR
Holition stworzył aplikację AR w której użytkownik mógł zobaczyć jak będzie wyglądał na nim makijaż bez rzeczywistego nanoszenia go na buzię.

 
Vodafone
Buffer Monsters to gra w której użytkownicy musieli szukać "zwalniaczy" i łapać ich do wirtualnego więzienia. Następnie, gdy zebraliśmy 50 potworków, można było je zrzucić do magazynu (odwiedzając salon Vodafone i skanując kod QR). Osoba, która miała najwięcej potworków na koniec konkursu wygrywała darmowy dożywotni abonament.



Także niektóre polskie firmy oferują działania AR. Mi osobiście spodobała się aplikacja stworzona przez Mobbery a pokazująca możliwości samochodu SsangYong. Polecam odtworzyć video:




Źródło