środa, 21 listopada 2012

Jakie treści dodawać, by najlepiej angażować fanów na Facebooku?

Temat ciągle aktualny - po ostatnich zmianach w Edge Rank nasze posty nie docierają już do takiej ilości fanów, jak wcześniej. Wiele osób twierdzi, że te zmiany były podyktowane słabymi wynikami Facebooka na giełdzie, a serwis chce sobie je podreperować dając możliwość zwiększenia dotarcia po opłaceniu reklamy danego posta.


Czy aby na pewno poziom dotarcia postów się zmniejszył? Socialbakers przebadało 274 Strony i 47 783 posty i doszli do takich oto wniosków:


- od początku sierpnia organiczne dotarcie postów zmniejszyło się z 20% do 8-9%


- od zawsze mówiło się, że najlepiej angażującą treścią na Facebooku były posty ze zdjęciem. Okazuje się teraz, że od listopada dotarcie postów ze zdjęciem jak i z linkiem jest średnio takie samo - ok 8%, video 6%


- standardowy wpis, status ma dotarcie... 11-19%


Badania te na pewno nie można brać jako pewnik. Każdy rynek, każdy rodzaj Stron ma swoich użytkowników i administratorzy widzą jakie treści ich angażują najbardziej (ja widzę, że zdjęcia nadal są bezkonkurencyjne) ale warto znać te analizy Socialbalers i spróbować raz, dwa dać sam tekst na Stronę. Ciekawe czy będzie u Was większe dotarcie? Dajcie znać.

Źródło