niedziela, 10 czerwca 2012

Nadchodzą zmiany w Facebooku: 5 administratorów, scheduling postów, natychmiastowe statystyki dotarcia.

Kilka dni temu Facebook wprowadził interesujące zmiany, które mogą pomóc m.in. zarządzać Stronami oraz dodawać bardziej angażujące posty. Co to za zmiany?

Natychmiastowe statystyki
Teraz już wiemy, do ilu % naszych fanów docieramy. I nie jest to na pewno 16% jak to mówił Facebook n ostatniej konferencji f8 (przynajmniej u mnie). Na Infosocialmedia docieram średnio do 40-50 % osób (średnia za ostatnie 2 tygodnie).

Facebook pod każdym postem wprowadził liczbę informującą do ilu osób docieramy ze swoim postem (ogólny % osób oraz dokładna ilość osób). Dzięki statystykom wiemy czy treść dodana przez nas jest okej, czy warto coś tam zmienić (formę treści, godzinę publikacji itp.)



Organic: ilość osób, które widziały Twój post czy to na Tablicy czy Tickerze czy odwiedzając naszą Stronę
Viral: ilość osób, które widziały nasz post dzięki temu, że ich znajomi, którzy są naszymi fanami, wykonało jakąś akcję (polubiło post, skomentowało, szerowało)

Promote
Aby jeszcze bardziej zwiększyć dotarcie swojego posta do fanów możemy wykorzystać opcję „Promote” – wypromowanie go wśród naszych fanów – zachecenie do skomentowania, zalajkowania, podzielenia się nim na swojej Tablicy.
Chcąc wypromować post od razu proponowana nam jest kwota za którą możemy puścić reklamę i pokazane jest zakładane dotarcie (ilość osób).



Czy warto korzystać z tej opcji? Lepiej sprawdzić samemu. Kilka dni temu widziałem jak Tesco w ten sposób promowało swój viral z Heniem przeżywający piłkarski sen. Widać, że ilość fanów, które wykonało jakąś interkację była większa od przecietnej ale na pewno nie tylko ten rodzaj reklamy na to miał wpływ.

Ustawianie daty publikacji postu
Ta opcja na pewno przyda się wielu administratorom Stron. Wcześniej, aby opublikować post w wybranej przez siebie godzinie w przysłości trzeba było kotzystać np z HootSuite czy Napoleona. Teraz będzie można ustawić publikowanie postu z poziomu Facebooka.
Aby to zrobić, trzeba dodać początkowy czas stworzenia naszej strony w milestones i następnie wybrać rok, miesiąc, godzinę, minuty i opublikować.



5 rodzajów administratorów
Facebook wprowadził wreszcie zapowiadanych 5 rodzajów administratorów różniących się poziomami dostępu do Strony. Jak to dokładnie wygląda pokazuje poniższa grafika:


Które z opisanych wyżej opcji są dla Was najbardziej potrzebne? Dajcie znać w komentarzach;)